تبلیغات
بچه های ابدی
بچه های ابدی
هر سد و مانعی می تواند یک شانس برای تغییر زندگی شما باشد...

سلام

امسال به حساب آموزش و پرورش و به طور رسمی میشه دومین سال کاری رسمی من ....

به امید خدا پایه اول ...با فعلاً سه دانش آموز که هر کدوم یه مشکلاتی دارند که نیاز به توجه داره...

طاها نشانه های آسپرگر رو داره و محمد رضا عدم دقت و توجه و مهرداد هم مشکلات زیادی از نظر تغذیه ای و بیماری هایی مثل آسم و یک نوع بیماری متابولیکی که نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد آن دارم.

مشکلات مهرداد نیز عدم توجه و دقت و تمرکز روی یک موضوع ، ضعف در مهارت های حرکتی ظریف ، تغذیه نا کافی و بی اشتهایی ،گزاف گویی  های بی هدف و بی مورد در کل بیشتر اوقات بی هدف صحبت می کند و...

شرایط کلاس اقتضا کرد که وضعیت بچه ها را در این چند روز بررسی کنم ...

از نظر آموزشی محمد رضا آمادگی یادگیری  را تا زنگ چهارم دارد و علاقه خوبی نشان می دهد و مشکلات رفتاری خیلی کمتری دارد و نسبت به قوانین کلاسی کمی بی توجه است که با تأکیید من توجه نشان میدهد ولی سید طاها نسبت به قوانین کلاسی مقاومت نشون میده و نمیخواهد بپذیره و براش سخت هست ولی خیلی بهتر از مهرداد قوانین رو درک میکنه و اگه بخواد عمل میکنه . مفهوم تنبیه و تشویق رو هم بهتر از مهرداد درک میکنه و جملات و کلمات رو هدفمند به کار میبره.

مهرداد بخاطر تغذیه نادرست و مشکلات رفتاری که دارد همکاری کمتری داره و از زنگ سوم به بعد وقت کلاس رو صرف کنترل خودش و تذکر و یا بی توجهی میکنه. مهرداد نوع رفتاری که نشون میده نشان دهنده این هستش که بدون درک از عواقب کار یا رفتارش شروع به ناسازگاری میکنه و هدف خاصی رو دنبال نمیکنه....

یک نمونه از رفتار های مهرداد:

امروز 8مهر 92

مهرداد زنگ سوم به بعد که خون دماغ کرد رفتار های ناسازگارانه را شروع کرد و روی نیکمت یا صندلی اصلاً نمی توانست آرام بنشیند و مدام حرکت میکرد و بچه ها را اذیت میکرد البته به قصد کتک نبود ... یا کاغذ یا هر چیزی که به دستش میرسید را پاره یا خراب میکرد البته نه به قصد عمد یا پرخاشگری ... بی هدف جملاتی رو بیان میکرد و از جای خودش بلند میشد و وسط کلاس میرفت میرقصید  و اصلاً توجهی به تذکر های معلم یا ... نمیداد و هیچ درکی از این تذکر ها در آن لحظه نداشت و آرام نمی شد ...

به نظر مشاور مدرسه و خود من ، مهرداد مشکلاتی  در زمینه تغذیه دارد که موجب  مشکلاتی در نظام سیستم عصبی و توجه و تمرکز و سازگاری اش در مدتی که باید در مدرسه  باشد می شود و همین عامل مشکلاتی رو در این دو زنگ آخر مدرسه برای او ایجاد میکند ولی این یکی از عواملی است که ما برای مشکل او فعلاً حدس زده ایم ولی عامل بعدی نوع مصرف داروهایی است که مهرداد دارد و باید بررسی شود و...

تا مشکلات رفتاری دانش آموزان حل نشود آموزش کلاسی فایده ای ندارد.......






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 8 مهر 1392 توسط بهار
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

نویسندگان

موضوعات

پیوند ها

لینكستان

آمار سایت

كد ماوس

فال حافظ



كد تقویم

ابزار پرش به بالا

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی

mouse code

كد ماوس